Grekiskan

Ja nu har vi varit på grekiskan. Vi hittade lokalen direkt ( stalkade några som pratade grekiska) . Men när vi kom fram och sa attvi ville börja så var där bara importgreker som inte kunde svenska.Jagförsökte kommunicera med dem då de pratade grekiska/engelska / "svenska" och svarade så gott jag kunde. De missuppfattade allt och satte ossi en gruppmedsex-åringar. lärarenpratade baraGrekiska,såjagförstod,men de vi gickigenom vartyp hur man skriver grekiskaa (α). vi satt och kolla när barnen ringade in a i grekiska ord. De värsta var att så fort läraren kollade bort så retade alla barn oss:O -.-. Sen, mitt i lektionen så var det dags för oss och gå ut och dansa grekdans . vi lärde oss två danser och fick sen prata med tre lärare där. De sa att de skulle fixa en privatlärare,så att vi lär oss på våran nivå ! ,jippie :D .senfick vi gå in till småttingarna igen och hon sa att vi skulle skriva ner det grekiska alfabetet! - (Linnea hade väldigt svårt med att skriva av det läraren skrev påtavlan då bokstäverna är nya för Linnea)xD
Grekiska alfabetet

Α α        Ν ν
Β β        Ξ ξ 
Γ γ        Ο ο
Δ δ        Π π
Ε ε         Ρ ρ                                               
Ζ ζ         Σ σ ς
Η η      Τ τ
Θ θ      Υ υ
Ι ι        Φ φ
Κ κ       Χ χ
Λ λ      Ψ ψ
Μ μ      Ωω
 
 Grekiska läraren+ två kaxiga, 6åriga greker.



sen var ju Cindy med och grävde i kycklingen idag-


Och så hade jag Linnea och Hannakul påtunnelbanan då Hannafoa när jag och Linnea "sov"

 

Countown- 8 dagar kvar, ochvet fortfarande inte vad jag önskar mig, skandal ! -.- :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0